Gaillard & Claude, Thomas Nolf and Gauthier Oushoorn @P/////AKT

3333

Gaillard & Claude, Thomas Nolf and Gauthier Oushoorn
Books & Objects 

Opening: Friday 19 October, 20-24 hrs
Open: 20 – 21 October, 14-18 hrs

-> Curated by Komplot, a curatorial collective/office for curators in Brussels.
-> On view at P/////AKT / Zeeburgerpad 53 / 1019 AB Amsterdam

Gaillard & Claude created the book ‘Oompah, Tom-tom, Tootle-too & Toot Oompah, Tom-tom, Tootle-too & Toot’ (2017) narrating the story of four members of an orchestra who animatedly chat during a break backstage at the Henry Le Bœuf concert hall in Bozar, Brussels. Through gossip, arguments, and existential crises, they shake the axioms and notions of community, authenticity and happiness. Dialogues by Lili Reynaud-Dewar are illustrated by photographs by Kristien Daem. The sculptures of Gaillard & Claude depicted in the book are part of a larger corpus previously exhibited between 2015 and 2016 in Early Development of Calculus at Etablissement d’en face, A Proper Orchestra is Fun for Everyone! at Les Bains-Douches, A Finite Sum at In extenso and since in several group show. The Book and some members of the orchestra will be present in P/////AKT.

Thomas Nolf and Gauthier Oushoorn collaborated to document the K2 Megalith artifact as part of the attempt to organise an exhibition of peculiar artifacts in the National Museum of Bosnia and Herzegovina. The work Megalith (2017) is a one to one scale drawing of the artifact, discovered in 2006 in the Ravne tunnel, just a few kilometers away from the Bosnian Pyramid of the Sun. 

The book ‘Peculiar Artifacts in Bosnia and Herzegovina – an imaginary exhibition’ by Thomas Nolf is the result of a 4-year project in Bosnia-and-Herzegovina where he came across the existence of pyramids, stone spheres and other peculiar artifacts, discovered by Semir Osmanagich and his team. Aiming to draw an alternative biography that counteracts the post-war disillusion, he photographed, intervened and ultimately tried to pedestal the phenomena as a history to believe in. 

—-

NL

Gaillard & Claude, Thomas Nolf and Gauthier Oushoorn
Books & Objects 

Opening: 19 oktober, 20-24 uur
Open: 20 – 21 oktober, 14 – 18 uur

P/////AKT gevestigd in Amsterdam, en Komplot gevestigd in Brussel wisselen hun praktijk uit door middel van twee presentaties op locatie. Van 12 tot en met 14 oktober is P/////AKT op bezoek bij Komplot en van 19 tot en met 21 oktober is Komplot bij P/////AKT.

Oompah, Tom-tom, Tootle-too & Toot’ van Gaillard & Claude (2017 vertelt het verhaal van vier orkestleden die tijdens een pauze een geanimeerd gesprek voeren, backstage van de Henry Le Bœuf concertzaal in Bozar te Brussel. Door middel van roddels, discussies en existentiële crises schudden ze de axioma’s en noties omtrent gemeenschap, authenticiteit en geluk op. De dialogen van Lili Reynaud-Dewar zijn geïllustreerd met foto’s van Kristien Daem. De in het boek afgebeelde sculpturen van Gaillard & Claude maken deel uit van een groter corpus, dat tussen 2015 en 2016 tentoongesteld werd tijdens ‘Early Development of Calculus’ bij Etablissement d’en face, ‘A Proper Orchestra is Fun for Everyone!’ bij Les Bains-Douches en ‘A Finite Sum’ bij In extenso en daarna in diverse groepstentoonstellingen. Het boek en een aantal orkestleden zijn aanwezig in P/////AKT.

Thomas Nolf en Gauthier Oushoorn werkten samen om de K2 Megaliet te documenteren als onderdeel van een poging om een tentoonstelling te organiseren van eigenaardige artefacten van het museum van Bosnië en Herzegovina. Het werk ‘Megalith’ (2017) is een tekening van het artefact op ware grootte, dat in 2006 in de Ravne tunnel werd ontdekt, op slechts een paar kilometer afstand van de Bosnische Piramide van de Zon.

Het boek ‘Peculiar Artifacts in Bosnia and Herzegovina – an imaginary exhibition’ door Thomas Nolf is het resultaat van vier jaar onderzoek in Bosnië en Herzegovina, waar hij op het bestaan van piramides, stenen globes en andere eigenaardige objecten stuitte, ontdekt door Semir Osmanagich en zijn team. Met als streven een alternatieve biografie te schetsen als tegenhanger van de naoorlogse desillusie, maakte hij foto’s en interventies en ondernam hij uiteindelijk een poging om het fenomeen op een voetstuk te zetten als een geschiedenis om in te geloven.